Z čeho vycházíme Program probíhá v lese za každého počasí. V případě velmi nepříznivého počasí, čímž se rozumí venkovní teplota pod -10 stupňů nebo prudký nárazový vítr (bouřka), se činnost klubu přesouvá do chráněných míst, která neohrožují zdraví dítěte – prostory hájovny, návštěva divadla nebo muzea. Pedagogická koncepce je zaměřena na rozvoj kompetencí dětí a na využití rozmanitého prostředí lesa. V plánování vycházíme z RVP PV, dokumentu MŠMT. Forma vzdělávání – předškolní vzdělávání alternativní formou inspirovanou koncepcí lesních mateřských škol v zahraničí. Pedagogická koncepce Metody, které pedagog – průvodce používá při práci s dětmi: pedagog používá především metody prožitkového učení – metodiku, kterou původně vyvinul pedagog J.Cornell pro pobyt s dětmi v přírodě Podpora přirozeného pozorování, experimenty – pedagog je dítěti průvodcem v jeho vlastním poznávání, podporuje jeho přirozenou zvídavost a tím mu pomáhá rozvíjet jeho znalosti a dovednosti Volná hra – jako přirozený proces učení – spontánní hra dětí, cílevědomé zařazení společné hry s danou tématikou Rituály - každý den v lese je doprovázen rituály, které dávají dětem jistotu a hranice, děti se lépe orientují v čase. Takovým rituálem je např.: ranní diskuzní kruh, polední komunitní kruh, čtení pohádek a příběhů při odpoledním odpočinku, zvonění na zvoneček jako znamení pro děti, že se mají seběhnout. Oslava narozenin – vždy všechny děti narozené v daném měsíci – narozeninový pytel, zpívání narozeninové písničky, dort. Drama-terapeutické metody – děti provází látkový maňásek – lesní skřítek, který pomáhá při adaptaci nových dětí, děti se učí projevovat vlastní pocity pomocí divadla, zařazovány jsou dramatické hry s tématikou ze života zvířat.
Tel.: 777145343 E-mail: klaker@kavylos.cz